Domů » Cesta malého dobrodruha! Dramatická strukturovaná lekce – část 2.

Cesta malého dobrodruha! Dramatická strukturovaná lekce – část 2.

Lekce navazuje na lekci „Cesta malého dobrudruha – část 1.“

  • Děti jsou již předem motivovány od učitele, aby do hodiny vstoupily již v rolích malých dobrodruhů (motivace – zpráva od učitele kdy a kde je sraz malých dobrodruhů, na kterém si vzájemně sdělí své zážitky z cest)

Úvodní blok

  • Kolečko novinek malých dobrodruhů, sdílení videí, fotek, deníkových záznamů
  • Warming up: boční vedení – pokračování v cestě dobrodruha (je ráno a vy se právě probouzíte, čistíte si zuby a vyrážíte na cestu najít něco ke snídani – učitel popisuje různá přírodní prostředí a v nich vzniklé situace například: skáčeš po klouzavých kamenech rychlostí 5 atd.).
  • Hra: medvěd tě sleduje – princip hry čaroděj, učitel je medvěd – žáci se chtějí dostat ke keři s malinou (počítač) – když učitel kouká, žáci stojí ve štronzu, když učitel nekouká, žáci jdou pomalu k počítači z nejvzdálenějšího místa v místnosti – koho učitel uvidí se hýbat, vrací se na začátek.
  • Jste šikovní, snědli jste maliny a najednou v dálce vidíte dům (obrázek Čech).

Blok – vtažení do pokračování příběhu

  • Společná diskuze nad obrázkem – co vidí? Kdo tam bydlí? A bydlí tam vůbec někdo? Atd.
  • Rozhodli jste se do domu vejít a prozkoumat ho, přeci jen jste na cestě už dlouho a nikdy nevíte, co by se Vám z domu mohlo hodit. Pomalu se přibližujete k domu, ale jako každý starý dům, i tento má své speciální zvuky.
  • Zkuste si teď vymyslet jeden zvuk, který byste mohli z domu nebo v domě slyšet – prezentace zvuku.
  • Teď je už čas vstoupit do domu, postupně každý z Vás nám ostatním ukáže, jak vstupuje dovnitř a co tam asi vidí? Pozor, vše bude probíhat v pantomimě. A my ostatní využijeme zvuků, které jsme si před chvílí vymysleli a budeme s jejich pomocí vytvářet atmosféru.
  • Reflexe pantomim (vstupů do domu)

Blok – závěr příběhu

  • Uprostřed místnosti stál velký, starý stůl a na něm ležel dopis:

Milí, malí dobrodruzi,

to, že jste došli až sem, znamená, že jste přeskočili všechny klouzavé kameny, přelstili medvěda a nezalekli se ani strašidelných zvuků v domě!  Avšak ta nejtěžší zkouška Vás právě čeká…společně musíte vyluštit tajný vzkaz! Jen to Vás zachrání ze strašidelného domu.

Dobrodruzi, vymyslete společně kouzelné zaklínadlo, které bude obsahovat slova:

Dům, les, dobrodruh – rýmovat se může, ale nemusí.

(V tuto chvílí učitel odchází ze společného chatu – děti mají 5 minut, aby společně vymyslely zaklínadlo)

 

  • Společná reflexe, konec hodiny

 

Lekce inspirovaná obrázkem Pavla Čecha, byla vytvořena společně se Zuzanou Sobkovou.