Cesta malého dobrodruha!
- určeno pro 3. – 6. třídu, každý pedagog si může přizpůsobit lekci svému počtu žáků a svým potřebám
- hodina je navržená cca na 1,5 hodiny (2 vyučovací hodiny – může se samozřejmě lišit dle počtu žáků a úpravy lektora)
- kolečko novinek – jak se kdo má? Co je nového?
- Hra: jaký jsi dnes? Dítě řekne své jméno a příjmení dle toho jak se cítí (zjištění naladění dětí)
Warming up: zaplňování prostoru – sdílená hudba – zvuky lesa:
https://www.youtube.com/watch?v=Qm846KdZN_c&t=2s
- učitel zadává pokyny k zaplňování prostoru, využívá rychlosti a předmětů kolem (tvá postel je skála vylez na ní v rychlosti 1 atd.)
Blok – vtažení do příběhu
- Brainstorming – co všechno Vás napadne ke slovu les? A jak si les představujete?
- Prohlédneme si společně obrázek: kde si myslíš, že to je? A kdo to je?
- Můžeš o té postavě něco říct? Kdo by to mohl být? A kam asi a proč jde?
- Společná reflexe – povídání o obrázku, naladění na téma les a dobrodružství
Blok – Cesta malého dobrodruha
- Teď máš pět minut, rychle utíkej do své skříně a převlékni se za malého dobrodruha! Po cestě přemýšlej, co všechno budeš potřebovat!
- Prezentace a reflexe dobrodruhů
- Jako každý malý dobrodruh i ty si vedeš deníček! Už jsi týden na cestě za dobrodružstvím a právě jsi dorazil do hustého lesa, kde jsi zažil…Napiš si do svého deníčku krátký záznam tvých zážitků z hustého lesa.
- Reflexe zážitků z deníčku
- Všechna Vaše dobrodružství byla skvělá! Ale ten den ještě neskončil, protože jste právě našli…
- Etuda: máš pět minut, připrav si etudu (můžeš, ale nemusíš při ní mluvit), jak a kde jsi našel nějaký předmět (kreativitě se meze nekladou – najít můžete cokoliv!)
- Předvedení a reflexe etud
- Ukončení hodiny – zadání úkolu:
Naše dnešní dobrodružství je u konce, ale to vaše teprve začíná!
Natočte, vyfoťte nebo nakreslete svůj deníkový záznam, co všechno jste zažili se svým předmětem během týdne plného dobrodružství!
Lekce inspirovaná obrázkem Pavla Čecha, byla vytvořena společně se Zuzanou Sobkovou.